Klubmesterskabet set med dommernes øjne.

Det blev lørdag morgen, og afsted på endnu en klubtur. Det så som sædvanligt lidt skummelt ud med vinden, men sådan skal klubture åbenbart være. Men en smule manglende vind skulle ikke slå os ud, så vi var en pæn flok der drog afsted.

Da vi ankom til Lundø var overdommeren Leif (i sine aktive surfdage kendt som Kagearm) allerede ankommet. Ja han mente jo at vi var kommet for sent og han var kommet til tiden...... Der blev rigget til og imens blev banen lagt ud af de kompetente dommere. Overdommeren roste sin egne insats til sidste klubaften, hvor bøjerne blev ordnet, så de var nemme at lægge ud. Det var ekstremt lavvandet i år og østenvinden bevirkede at der var kæmpe lidt vand tæt på stranden, så der var et godt stykke ud til banen.

Alle myg i verden var tilsyneladende samlet til konference i Lundø samme weekend som vores klubmesterskab, så der var ikke meget ved at være på land, så vi skyndte os at få første sejlads igang.

Der var 17 tilmeldte om lørdagen, så det var et flot syn da sejlladsen blev skudt i gang. Folk sejlede ind i hinanden, den forkerte vej osv. Det lo vi meget af, os der sejlede på benzin.

John kom hurtigt forrest og der blev han i øvrigt resten af weekenden

Der var ikke meget vind, så det var de største sejl der kom i brug.

Henrik havde hold i ryggen, så han og myggene blev på stranden og videofilmede sejlladserne (jeg har hørt at Henrik var den der betjente kameraet)

Efter 4 sejlladser blev vi enige om at nu kunne det være nok for den dag.

Vi pakkede sammen og kørte hjem til sommerhuset. Det første vi fandt ud af var at toilettet desværre var stoppet! 10 overnattende surfere i et hus uden toilet..... ja du kan vel selv regne den ud. Men 20 spande vand ned i tønden og der var en smule hul igennem, så nødsituationer kunne håndteres. Resten kunne foretages på campingpladsen.

Belært af forbrændt spagetti og 500g hakket kalkun til 14 personer havde vi besluttet at købe mad fra grillen i år. En flok tog bestillinger og kørte til grillen efter plankebøffer, pommes frites osv. Vi spiste dejlig mad og så den video Henrik havde optaget i dagens løb.

Klokken var 21 da den første gik i seng, mens andre blev siddende til efter midnat. Der var sorte Royal på bordet, så hvorfor gå i seng?

Kl. 0700 kom Keld trampende gennem stuen. Jamen han var jo vågen, så han blev sendt efter morgensbrød. Ingen ville låne ham en bil på denne tid af dagen, for han havde vel godt af gåturen. 45 min senere kom Keld svedende tilbage. Der var åbenbart længere til bageren end han havde forventet. Men på den anden side, så fik vi da lov at sove imens.

Morgenmaden blev spist, madpakken smurt af det tiloversblevne mad og hytten ordnet og rømmet. Andendagen af mesterskabet stod for døren.

Vi kørte ned til stranden og dommeren var naturligvis mødt "til tiden" som han sagde...

Folk riggede til og vi gik i gang med at lægge banen ud. Det var temmeligt diset, så banen blev en M-bane (eller et af de andre 28 bogstaver - det var ikke til at se)

Der var mindre vind søndag end lørdag, så folk var ikke så ivrige til at komme på vandet. Flere skulle på det nærmeste have et rap af en kæp for at komme afsted, men ud kom de.

Vi holdt 2 sejlladser inden forkost og vi (dommeren) besluttede at der skulle 7 sejlladser til for at kunne afgøre mesterskabet.

Frokosten var et syn for sig selv. Den manglende vind gjorde at alle myggene var samlet sammen med surferne på stranden, så folk styrtede rundt med deres frokost i den ene hånd og den anden hånd fægtende vildt i luften.

Dagens sidste sejllads blev sat igang, så vi kunne komme op på 7 sejlladser ialt.

Dameklassen blev dog enige indbyrdes at de ville nøjes med 6 sejlladser (der var benhård konkurrence - presset var måske for stort?)

Folk begynte at pakke sammen og vi samlede banen ind. Der var dog en bøje der var blevet væk. Vi sejlede og sejlede, men væk var den. Vi var på nippet til at opgive da vi fik øje på den forsvundne bøje i et helt andet område end det vi ledte i. Vi havde taget centerbøjen først og troede at det var topmærket så vi slet ikke kiggede i den rigtige retning.

Da vi kom retur med bøjerne var folk i fuld gang med at pakke sammen. Efter pakningen, kørte vi hen til pladsen ved campingpladsen, da myggeplagen var for iriterende på surfpladsen.

Der var 2 fine præmier til alle deltagere incl. de dygtige dommere

Alt i alt en velykket tur; en god afslutning på en god sæson.

Se resultatlisten på forsiden (der findes et link).

Hørt i bådden:

Du Leif! Tror du ikke det bliver nemmere at få båden op og plane hvis du trækker ankeret op?

Turens rose skal gå til Thomas (ny mand i juniorklassen) der gennemførte 2 hele sejlladser! Flot gået Thomas!

Brian (1. styrmand på det gode skib: SIW).