Sommertur '95!

Som annonceret i Jump 2.95 var dette års motto "Jutland Cruising Around". Men som så ofte før matchede planerne ikke virkeligheden, i stedet blev det "Denmark Cruising Around".

Vi (Mads L, Andreas, Thomas L, Steffen og jeg selv) mødtes i Horsens mandag morgen, hvor vi hurtigt blev enige om ikke at køre til Ebeltoft. Meteorologerne havde lovet op til hård vind i den vestlige Østersø, så vi kørte lige et smut til Langeland (ca. 230 km).

Og ganske rigtigt var der masser af vind, og tang ikke at forglemme. Men ud skulle vi, og det kom vi. Nogle mere end andre, personligt kom jeg aldrig ud over den voldsomme brænding på omkring en meters tang, men jeg var ikke den eneste. Efter endt sejllads kørte Mads og jeg ind på en campingplads for at finde et sted at sove. Men alt var optaget, på hele øen faktisk, først da den høje blonde ankom (Andreas), fik vi lov at komme ind. Komme ind er så meget sagt, men vi fik lov til at ligge på containerpladsen bag ved selve pladsen, hvis vi (klubben) ville betale fuld pris.

Tirsdag dag blæste det også, så vi kom igen på vandet, hvor vi mødte 2 fra Nyborg Surfklub, den ene mere tosset end den anden. Vi overnattede endnu en gang på pladsen, denne gang dog på selve pladsen.

Onsdag var der kun lidt vind, så vi kørte ud til et eller andet slot på en af øerne mellem Fyn og Langeland. Der var dog så meget vind, at 4 ud af 5 igen kom på vandet, at det kun var halvdelen, der kunne plane var en helt anden sag. Efter endt sejllads kørte vi til Blåvand, hvor det var fuldstændigt umuligt at få et sted at sove.

Så vi kørte til Vejers, der efter sigende skulle have Danmarks største diskotek om sommeren - SKUFFELSE. Det såkaldte diskotek var et gammelt hus, der var bygget om, så der var 4 neonrør i loftet.

I øvrigt var Mads ved at brænde campingpladsen af, da han ikke mente, at Steffen skulle smide papir på grillen. Så Mads smed papiret på jorden, hvorefter et lys gik op for os. Kun takket være en lynhurtig step-aktion udført af Thomas i bedste Fred Astaire-stil undgik vi at futte hele pladsen af.

Torsdag kørte vi videre op langs Vestkysten, og endte i Hvidesande på den fedeste campingplads med swimmingpool og 28c varmt vand (påstod de) og gratis brusebad. Mærkeligt nok havde de plads til os, vi skulle bare opføre os ordentligt og være stille efter kl 23.00 - ikke noget problem, vel Steffen. Torsdag aften og nat var vi eksemplariske. Jan kom sent torsdag aften, men turde ikke gå ind og lede efter os, så han sov på parkeringspladsen. Da klokken blev 23.00 gik vi ned på stranden og Steffen og Mads forsøgte at tænde et bål, men det lykkedes aldrig helt.

Fredag kørte vi til Ringkøbing og handlede, Steffen og Mads købte tændvæske og optændingsblokke i den helt store stil. Senere ville Andreas, Steffen, Thomas og Mads ud at sejle i absolut vindstille vejr - Hverken Jan eller jeg var sønderligt interesserede, så Jan tog på babe-jagt på stranden, mens jeg studerede de stædige surfere der ville sejle.

Da mørket lagde sig, og vi havde spist, gik nogle ned på stranden. Men Steffen og jeg og nogle af de ansatte på pladsen blev tilbage og snakkede. Det gik fint indtil kl 23.15 hvor campingmutter kom forbi og hilste pænt. Hvorefter Steffen entrede scenen, han sprang let og elegant over hegnet og stod derpå lige overfor hende, hvorefter han knappede sine bukser op og blafrede med ballerne - ikke noget kønt syn. Campingmutter var tydeligvis enig og så kan det ellers være at vi fik fart på, og pludselig sad vi allesammen nede på stranden. Hvor Steffen (han kan ikke blive træt) lynhurtigt samlede et kæmpe bål og fik ild i det. Og så var den skid slået.

Lørdag morgen skyndte vi os ud af campingpladsen og kørte direkte hjem.

En helt igennem genial klubtur hvor vi foruden vind de første par dage havde høj solskin hele ugen.